Zapraszamy organizacje związkowe do udziału w Konkursie „Najaktywniejszy Społeczny Inspektor Pracy”, którego celem jest wyróżnienie najbardziej zaangażowanych społecznych inspektorów pracy. To okazja, by docenić osoby, które aktywnie wpływają na zapewnienie przez zakłady pracy poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony uprawnień pracowniczych.
Organizatorem Konkursu jest Państwowa Inspekcja Pracy. Uczestnikami mogą być zakładowi, oddziałowi (wydziałowi) i grupowi społeczni inspektorzy pracy (SIP). Pierwszy etap odbywa się na szczeblu wojewódzkim. Oceny zgłoszonych kandydatów na etapie wojewódzkim dokonuje komisja konkursowa powoływana w województwie przez właściwego terytorialnie okręgowego inspektora pracy, w skład której wchodzą: przedstawiciele właściwego terytorialnie okręgowego inspektoratu pracy, przedstawiciele organizacji związkowych, z każdej reprezentatywnej centrali związkowej: Forum Związków Zawodowych, Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych, Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego „Solidarność”. Komisja konkursowa, po zapoznaniu się z nadesłaną dokumentacją, dokonuje oceny zgłoszonych kandydatów i typuje nie więcej niż trzech laureatów etapu wojewódzkiego, którzy jednocześnie uzyskują kwalifikację do etapu krajowego. Drugi etap konkursu odbywa się na szczeblu krajowym.
Termin zgłoszeń upływa 15 maja 2025 r.
Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminie konkursu oraz formularzu zgłoszeniowym, które są dostępne na naszej stronie internetowej (solidarnosc-swietokrzyska.pl).
Zachęcamy do udziału i wspólnego promowania działań na rzecz bezpieczeństwa pracy.
(ap)